Jesteś tutaj
Home > Biznes & Technologie > 9. EDYCJA KONFERENCJI INTERNETBETA W KIELNAROWEJ

9. EDYCJA KONFERENCJI INTERNETBETA W KIELNAROWEJ

internetbeta wsiiz portal Południowa Polska

Wielkimi krokami na Podkarpacie zmierzają setki uczestników jednego z najważniejszych wydarzeń branży internetowej w Polsce. W środę 13 września w Kielnarowej koło Rzeszowa, w malowniczo położonym kampusie Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, zaczyna się kolejna edycja konferencji InternetBeta. Weźmie w niej udział blisko 450 osób.

Kultowa od pierwszej edycji

Portal crossweb.pl pisze o tej konferencji, zwanej w skrócie „Betą”, że już lata temu zyskała miano kultowej. Od 2008 roku rzeszowska Uczelnia gości we wrześniu ważnych i znanych ludzi zajmujących się szeroko pojętą branżą internetową. Są to nie tylko pracownicy i zarządzający z wielkich branżowych serwisów, marketerzy, pracownicy agencji reklamowych i kreatywnych, przedstawiciele branży startupowej i nowych technologii, inwestorzy i twórcy aplikacji, ale też naukowcy i studenci, zainteresowani wszelkimi możliwymi aspektami sieci. Konferencja ma ich łączyć, zapoznawać, stwarzać platformę wymiany pomysłów i rozwiązań. Co ściąga ich w ten region Polski, o którym wielu chciałoby myśleć, że jest na końcu świata?

– Motorem, który skłania ludzi, żeby do nas przyjechali, jest klimat – mówi Łukasz Bis, obecnie głównodowodzący komitetem organizacyjnym konferencji, Prodziekan we WSIiZ ds. kierunku Grafika komputerowa i produkcja multimediów. – Zostało to wielokrotnie potwierdzone – niemalże badaniami naukowymi – dodaje żartobliwie. Faktycznie, konferencja odbywa się w miejscu, gdzie trudno o zasięg, a żeby wydostać się do „miasta” trzeba słono zapłacić za taksówkę.
– To sprawia, że ludzie mogą skupić się na tym co się dzieje w czasie tych trzech dni. Mogą być sobą – tak naprawdę są z dala od swoich stanowisk pracy, nie mają zbyt wielu możliwości technicznych, żeby przerywać konferencję pracą – podkreśla Bis.

Dostępni przy kawie

Beta to też miejsce i czas, gdzie można nawiązać wiele ciekawych, często intratnych, kontaktów. -Tutaj nie jest tak, jak na konferencjach w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, czy Wrocławiu, gdzie prelegent znika zaraz po zaprezentowaniu tematu – zauważa mój rozmówca. – U nas on zostaje na całe wydarzenie. To sprawia, że staje się dostępny dla każdego – wystarczy mieć trochę odwagi, a pytanie, którego nie zadaliśmy na Sali, możemy zadać w kuluarach.

Bis uważa, że Beta ma jeszcze jeden wabik. – Przyciąga kawa – najlepsza – serwowana przez zawodowych Baristów, często Mistrzów Polski w różnych kawowych dziedzinach – przekonuje mnie, choć nie musi, bo kawę na Becie nie raz piłam i potwierdzam, że serwujący ją to prawdziwi artyści.

Marka „Tułecki”

Z pewnością mocną stroną Bety są ludzie, którzy ją tworzą. Pomysłodawcą i pierwszym głównym organizatorem konferencji jest Mateusz Tułecki, niegdyś związany z WSIiZ na stałe jako wykładowca, obecnie nieco luźniej, gdyż życie poniosło go do Krakowa, a potem do Warszawy. Tułecki był Człowiekiem Roku Polskiego Internetu w 2010 r. i jest to jedna z wielu rzeczy, które można o nim powiedzieć. Pracowałam z nim przy okazji pierwszej Bety i nie można nie zauważyć, że to „człowiek – orkiestra”, który zaraża pasją i wręcz zasypuje pomysłami na nowe projekty. Na pewno Beta nie byłaby taka jaka jest bez Mateusza i jego energii. Od lat w działaniach wspiera go cytowany Łukasz Bis, bez którego – co podkreśla Mateusz – Beta jest już niemożliwa.

Najlepsi z Polski

Od lat organizatorzy Bety mają problem. Zbyt wielu chętnych prelegentów. – Gdybyśmy chcieli udostępnić scenę wszystkim, konferencja musiałaby trwać tydzień – przekonuje Łukasz. To zmusza do selekcji, ale też daje szansę na wyłowienie naprawdę ciekawych tematów i najlepszych prezentacji.

Spośród wielu prelegentów, których będzie można posłuchać podczas tegorocznej imprezy (bilet jedyne 1149 zł, ale kto kupił wcześniej, miał rabat) na uwagę zasługuje na pewno Michał Brański, współtwórca serwisu o2.pl, obecnie członek zarządu spółki Wirtualna Polska Holding SA. W tym roku wystąpi także Grzegorz Borowik, laureat Top 500 Innovators jako pracownik naukowy Politechniki Warszawskiej, obecnie zaangażowany w projekt Golem Network, który ma na celu stworzenie globalnego superkomputera.

Beta podąża też za trendami, szczególnie tymi, które mają miejsce w nowych mediach. Stąd na tegorocznej scenie znajdziemy m.in. Youtuberów (Ziemniaka, Tivolta, Ajgora Ignaca, czy AdBustera). Będzie też możliwość wysłuchania prelekcji osób, które są swego rodzaju ikonami jeśli chodzi o mówców – Kamil Kozieł wystąpi pierwszego dnia, Jakub Cyran będzie zamykał konferencję. – Tak naprawdę każdy z prelegentów to hit – każdy jest inny, wnosi inną wartość do całego wydarzenia – a o jej jakość merytoryczną bardzo dbamy – podkreśla Bis.

Kuźnia dla biznesu

InternetBeta jest to miejsce spotkań praktyków biznesu, a to stwarza szerokie możliwości związane z biznesowymi aspiracjami. – Mam tutaj na myśli nie tylko pozyskiwanie nowych klientów, czy też współpracowników, kontrahentów, ale przede wszystkim szerokie pole do wymiany doświadczeń – opowiada o możliwościach Łukasz Bis. Od lat InternetBeta jest postrzegana jako miejsce, gdzie można po prostu porozmawiać o swoich pomysłach i usłyszeć co inni o tym myślą, często udzielając bardzo trafnych wskazówek. – Przyjeżdżając na Betę – zachęca – należy nastawiać się na networking, bo w moim mniemaniu to jest clue sukcesu Bety.

InternetBeta 2017 potrwa od 13 do 15 września 2017. Partnerami wydarzenia są m.in. IAB Polska, Pixers, Mobi Touch, Content House, Evenea i inii. Patronat medialny objęły m.in. Rzeczpospolita, Social Press, Marketing przy Kawie, Marketer+ oraz PołudniowaPolska.pl. Więcej informacji o programie na stronie internetbeta.pl.

Iwona Leonowicz-Bukała

Reklama



Podobne artykuły

Top
%d bloggers like this: