Jesteś tutaj
Home > Zdrowie & Smaki > Ile kalorii jeść żeby szybko schudnąć?

Ile kalorii jeść żeby szybko schudnąć?

ile zjeść żeby schudnąć Paulina Socha

W Internecie znajdziemy mnóstwo kalkulatorów dietetycznych (błędy między nimi to ok. 100-300kcal) więc summa summarum nie jest to wielka różnica, ale! o ile osoby chcące zyskać kilka dodatkowych kilogramów nie będą się tym martwić;), tak osoby które borykają się z nadwagą bądź dbają o estetykę sylwetki (zwłaszcza kulturyści) „na dłuższą metę” odczują niekorzystny wpływ dodatniego bilansu kalorycznego. Jednak dla nas, ludzi aktywnych fizycznie, którzy dopiero zaczynają lub są bardziej wtajemniczeni;) podane niżej wzory w zupełności wystarczą.

Przede wszystkim zmierz się: biceps, klatka piersiowa pod biustem, najwęższe miejsce w talii i na wysokości pępka, obwód bioder i ud. Potem się zważ.
Wyniki zapisz w dniu pomiarów, najlepiej pomiary przeprowadzaj na czczo.
To wzory, na których się uczyłam i osobiście uważam je za najdokładniejsze:

PPM (kobiety) = [(10 x W) + (6,25 x H) – (5 x A) – 161] x współczynnik aktywności fizycznej
PPM (mężczyźni) = [(10 x W) + (6,25 x H) – (5 x A) + 5] x współczynnik aktywności fizycznej,
gdzie W – masa ciała w kg, H – nasz wzrost w cm, A – wiek w latach.
Owszem, są wzory które uwzględniają np. efekt termiczny pożywienia, ale podkreślam – my nie jesteśmy zawodowcami!

A więc:
BMI – body mass index – stosunek wzrostu (m) w stosunku do masy ciała (kg).
PPM – podstawowa przemiana materii – najmniejsze tempo przemiany materii zachodzące w organizmie człowieka, niezbędne do podtrzymania podstawowych funkcji życiowych w warunkach komfortu cieplnego, spokoju psychicznego i fizycznego.
CPM – to PPM pomnożony przez współczynnik aktywności fizycznej (1,4-1,5 – praca biurowa, 1,7 – umiarkowana aktywność fizyczna, 2,0 – intensywne treningi) – i to właśnie współczynnik CPM podaje nam ilość kalorii która należy przyjąć w ciągu dnia, aby nasz organizm funkcjonował prawidłowo, czyli ani nie brakowało nam energii, ani jej nie zostawało (czyt. odkładało;)).

Do czego nam to będzie potrzebne?
Do tego, aby na podstawie obserwacji i obliczeń tego wszystkiego, co w ciągu kilku dni zjemy, stwierdzić, co tak na prawdę powoduje defekty w naszej sylwetce (deficyt kaloryczny lub nadwyżka)

Wiemy, że kluczowym hormonem w naszym organizmie jest insulina, która jest odpowiedzialna za transport substancji odżywczych (zwłaszcza węglowodanów) do krwi. To ona odpowiedzialna jest za „nasz cukier”. Możemy nią „sterować” przez odpowiednie odżywianie się (niskie IG potraw, regularne, zbilansowane i zdrowe posiłki) oraz aktywność fizyczną (regularną).

Teraz zabieramy się do rozdysponowania tą naszą pulą kaloryczną,
którą powinniśmy zjeść w ciągu dnia na poszczególne posiłki.

Pozdrówka,
Paulina Socha


Paulina Socha Portal Poludniowa Polska

Paulina Socha
Trener personalny,
instruktor fitness oraz nordic walking
kontakt: hello@trenerpaulina.pl
http://trenerpaulina.pl

 

Reklama



Reklama



Podobne artykuły

Top
%d bloggers like this: